Τι χρειάζεται να γνώριζετε για το Omni-Channel Marketing
Το καταναλωτικό ταξίδι αναπτύσσεται ραγδαία. Κάποτε οι αγορές λαμβάναν χώρα στα πραγματικά καταστήματα και στις αρχές του ηλεκτρονικού εμπορίου, στους ηλεκτρονικούς μας υπολογιστές.Αυτό το είδος αγοραπωλησίας συνεχίζεται μέχρι σήμερα, όμως σήμερα οι άνθρωποι τείνουν να χρησιμοποιούν πολλά διαφορετικά κανάλια και συσκευές
Δεν χρειάζεται να ειπωθεί ότι , η αγορά δεν είναι εύκολος δρόμος. Το αγοραστικό ταξίδι μπορεί να μετατραπεί εύκολα σε ανώμαλη διαδρομή με πολλές παρακάμψεις και τελικά να καταλήξει στην απογοήτευση των πελατών. Για αυτό θα πρέπει να είναι όσο πιο εύκολο γίνεται για αυτούς να περάσουν από το σημείο Α στο σημείο Β και για αυτό η χρήση μίας omni-channel προσέγγισης κρίνεται αναγκαία. Δυστυχώς πολύ λίγες επιχειρήσεις κερδίζουν σε αυτό το είδος διακαναλικού marketing. Γιατί; Επειδή το omni-channel είναι μία αρκετά δυσνόητη έννοια και πολλές μικρές επιχειρήσεις δεν ξέρουν από πού να αρχίσουν.
Απλούστερα, το omni-channel marketing απευθύνεται σε επιχειρηματικό, συνεχές και ανεπηρέαστο είδος εμπειρίας σε όλα τα κανάλια και τις συσκευές που ο πελάτης χρησιμοποιεί για να αλληλοεπιδράσει. Ένα παράδειγμα: Ας υποθέσουμε ότι περιηγείστε στην ιστοσελίδα ενός πωλητή μόδας στο κινητό σας. Βρίσκετε μια μπλούζα που σας αρέσει και την προσθέτετε στο καλάθι σας, αποσπάστε από κάτι άλλο και δεν ολοκληρώνετε την αγοραστική διαδικασία. Κάποιες ώρες αργότερα και καθώς ελέγχετε το προφίλ σας στο Facebook μέσω του κινητού σας , βλέπετε μια διαφήμιση από τον ίδιο πωλητή με την ίδια μπλούζα που βρίσκεται πλέον στο καλάθι σας. Μερικά κλικ αργότερα, ανακαλύπτετε ότι η μπλούζα που διαλέξατε νωρίτερα είναι ακόμα στο καλάθι σας. Μόλις είστε έτοιμοι να το δείτε, η μπαταρία του κινητού σας τελειώνει. Πηγαίνετε αμέσως στο laptop και είστε πλέον έτοιμοι να ολοκληρώσετε την αγορά. Αυτό δείχνει τον τρόπο με τον οποίο οι σημερινοί πελάτες επιθυμούν να αγοράζουν. Με την πεποίθηση της χρήσης διαφορετικών συγχρονισμένων συσκευών.
Και όχι μόνο αυτό, το σημερινό καταναλωτικό ταξίδι λαμβάνει χώρα τόσο online μέσω προώθησης και κατασκευής ιστοσελίδων άψογων εμφανισιακά και λειτουργικά, ενεργούς συμμετοχής σε social πλατφόρμες όσο και offline. Για παράδειγμα, ένας αγοραστής μπορεί να ερευνήσει και να συγκρίνει τιμές online και ύστερα να επισκεφθεί το φυσικό κατάστημα προκειμένου να αγοράσει το προιόν.To αντίθετο συμβαίνει όταν ένας πελάτης επισκέπτεται ένα κατάστημα για να αγοράσει ένα προϊόν και ανακαλύπτει ότι δεν είναι διαθέσιμο. Το μόνο που έχει να κάνει είναι να ψάξει για το προϊόν διαδικτυακά, να κάνει την παραγγελία και να το παραλάβει στην πόρτα του. Για να ευχαριστήσουν οι σημερινές επιχειρήσεις τους καταναλωτές πρέπει να τους επιτρέπουν να συνεχίζουν από εκεί που σταμάτησαν, ανεξάρτητα από το στάδιο της διαδικασίας αγοράς.Αυτή είναι και η μαγεία του omni-channel marketing.
Η σημασία της δημιουργίας διαδραστικών εμπειριών εμπεριέχεται στην προσέγγιση του omni-channel.Είτε Β2Β είτε Β2C,η νέα καταναλωτική συμπεριφορά κινείται από το προσωπικό engagement, και εκεί είναι που το omni-channel κάνει την διαφορά. Αφήνοντας τον αγοραστή να ελέγχει την διαδικασία, βεβαιώνεται κανείς ότι η εμπειρία παραμένει αδιάλειπτη και συμπαγής από την αρχή ως το τέλος.
Εδώ είναι μερικά tips για να ξεκινήσετε την omni-channel marketing στρατηγική σας.
1.Ξεχάστε τον παλιό τρόπο σκέψης.
Ο τρόπος με τον οποίο οι επιχειρήσεις λειτουργούν, έχει τροποποιηθεί με την πάροδο τον χρόνων. Η προσκόλληση σε αρχέγονες μεθόδους και παλιομοδίτικες πρακτικές θα βοηθήσουν μόνο τους ανταγωνιστές σας να σας προσπεράσουν.Για παράδειγμα οι παραδοσιακές πωλήσεις. Μεταχειριστείτε τους πελάτες σας σαν πραγματικούς ανθρώπους και εστιάστε στο να ενσωματώσετε τις εμπειρίες τους με την επωνυμία σας. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο λειτουργεί για το omni-channel marketing αλλά αποτελεί τη βάση οποιασδήποτε marketing στρατηγικής .
2.Δείτε ξεχωριστά τους πελάτες σας.
Αυτό είναι από τα πιο σημαντικά βήματα στην omni-channel στρατηγική, ακόμα μπορεί να γίνει το πιο προσοδοφόρο. Είναι σημαντικό γιατί οι πελάτες σας αλληλοεπιδρούν με την επωνυμία σας από πολλά διαφορετικά κανάλια. Οι πωλητές χρειάζεται να δημιουργούν ένα σωστά δομημένο προφίλ που να προωθεί την ολιστική εικόνα στον αγοραστή και τον βοηθά να έχει ολοκληρωμένη αγοραστική εμπειρία. Πως μπορεί αυτό να πετύχει; Μερικές στρατηγικές προσοχής των πελατών σας, συμπεριλαμβάνουν την υποβολή εύστοχων ερωτήσεων σχετικά με την προσωπικότητα των πελατών σας και έπειτα την χρήση των σωστών τεχνολογικών εργαλείων.
3.Αλληλοεπιδράστε με τους πελάτες σας στα κανάλια που αυτοί προτιμούν.
Όλοι ξέρουμε ότι οι πελάτες μπορεί να χρησιμοποιούν πολλές διαφορετικές συσκευές για μία μοναδική συναλλαγή. Για να παρέχουν οι εταιρίες ένα ικανοποιητικό επίπεδο εμπειρίας στους πελάτες, πρέπει να κρατάνε όλα τα κανάλια τους ανοιχτά ώστε να αλληλοεπιδρούν με αυτούς – είτε πρόκειται για email, socialmedia, βιντεοκλήση, αλληλογραφία ή απλά για την πατροπαράδοτη τηλεφωνική κλήση.
4.Βοηθητικά δεδομένα.
Το marketing χωρίς δεδομένα ,είναι πρακτικά αδύνατο στο τρέχον επιχειρησιακό περιβάλλον και αυτό θα συνεχίσει να αποτελεί πραγματικότητα. Πριν ξεκινήσετε με την omni-channel προσέγγισή σας πρέπει να έχετε την κατάλληλη στρατηγική δεδομένων προκειμένου να συλλέγονται δεδομένα από της πληροφορίες που καταφθάνουν.
Το αγοραστικό ταξίδι γίνεται όλο και πιο περίπλοκο με διάφορα επίπεδα και αποχρώσεις να προστίθενται συνεχώς. Με τους πελάτες στη θέση του οδηγού ,οι πωλητές δεν έχουν επιλογή παρά να παίξουν με τους κανόνες τους. Το omni-channel είναι ένα μεγάλο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση.