Πώς να επιλέξετε το καλύτερο Online Διαφημιστικό Κανάλι στο Web για την Επιχείρησή σας
Πολυάριθμες startups και εταιρίες που δεν είχαν διαφημιστεί ποτέ online ψάχνουν να βρουν ένα online διαφημιστικό κανάλι που θα μεγιστοποιήσει την απόδοση στην επένδυσή τους. Όταν επιλέγετε μία πλατφόρμα, θα πρέπει να λάβετε υπ’ όψιν σας τον αντίστοιχο προφίλ του πελάτη, το προϋπολογισμό για τη διαφήμιση και τις συνθήκες της αγοράς.
Θα αναφέρουμε πέντε (5) σενάρια συνδυασμένα με πέντε (5) online διαφημιστικά κανάλια που κατά κανόνα δείχνουν την υψηλότερη απόδοση ROI (Return on investment).
1. Οι εταιρίες παροχής υπηρεσιών έχουν καλύτερα αποτελέσματα με την Google ή την Bing?
Οι παραδοσιακοί επαγγελματίες παροχής υπηρεσιών, όπως οι δικηγόροι, οι γιατροί ή οι λογιστές διαφημίζονται σε ένα κοινό που ψάχνει ήδη για συγκεκριμένες υπηρεσίες και θα κάνουν convert σχετικά γρήγορα.
Για τους παρόχους υπηρεσιών, μια στρατηγική ‘pull marketing’ κατά κανόνα δουλεύει καλύτερα. Οι υποψήφιοι πελάτες γνωρίζουν τι ψάχνουν και ο πάροχος υπηρεσιών προβάλλει διαφημίσεις σε αυτούς, ενώ ψάχνουν ενεργά γι’αυτό. Μια επιχείρηση η οποία παντρεύει τα χαρακτηριστικά ενός ‘pull system’ είναι πιο πιθανό να προωθείται καλύτερα με ‘search network campaigns’ στο Google ή στο Bing. Και οι δύο μηχανές αναζήτησης επιτρέπουν εξαιρετικά στοχευμένες λέξεις-κλειδιά (keywords) και διαχείρηση του προϋπολογισμού, το οποίο είναι ιδιαίτερα πολύτιμο για τις επιχειρήσεις με ένα σχετικά υψηλό κόστος ανά κλικ.
2. Όταν οι πελάτες δεν γνωρίζουν την ύπαρξη σας, προτιμήστε το Google Display Network (GDN)
Δεν έχουν όλες οι επιχειρήσεις πελάτες οι οποίοι ψάχνουν για ένα συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία. Αν είναι αυτή η περίπτωση, οι ‘Google display network’ καμπάνιες είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να στοχεύσετε υποψήφιους πελάτες, ενώ ψάχνουν άλλα websites. Το ‘display network’ διανέμει τις online διαφημίσεις σε websites που οι πελάτες μπορεί να ενδιαφέρονται ή σχετίζονται με αυτά που προσφέρετε.
Αντίθετα από την ‘pull’ στρατηγική, το display network είναι μια ‘push’ στρατηγική. Υποψήφιοι πελάτες εκτίθενται στις διαφημίσεις σας, κάτι που αυξάνει την αναγνωρισιμότητα του ‘brand’ σας και τελικά δημιουργεί ‘conversions’ όταν γίνεται σωστά. Τα format των διαφημίσεων περιλαμβάνουν banners καθώς και διαφημίσεις κειμένου.
Η ιδανική πλατφόρμα για προβoλή ιστοσελίδων στο web είναι το Google AdWords. Άλλες πλατφόρμες προσφέρουν επίσης ‘display network advertising’, γνωστό και σαν ‘media buying companies’, που συνήθως δεν μπορούν να συγκριθούν με τη λεπτομερή παρακολούθηση της Google, τις στοχευμένες επιλογές και τα στατιστικά. Παρ’όλα αυτά, ανάλογα με το εξειδικευμένο κοινό στο οποίο στοχεύετε, μπορεί να είναι μια μεγάλη προσθήκη στη Google ή σε πιο σπάνιες περιπτώσεις ακόμα και να αντικαθιστά τη Google.
3. Το Facebook είναι ιδανικό γιατί βρίσκει πελάτες με βάση τον τρόπο ζωής τους ή το μοτίβο συμπεριφοράς τους
Η διαφήμιση στο Facebook είναι ιδανική για την πώληση προϊόντων lifestyle ή επιχειρήσεις που παρέχουν υπηρεσίες και οι οποίες στοχεύουν πιθανούς πελάτες με ξεκάθαρα μοτίβα συμπεριφοράς, όπως το να είναι fan κάποιου διάσημου τραγουδιστή ή δείχνοντας ενδιαφέρον για την υψηλή ραπτική.
Αυτό το είδος πελάτη είναι πρώτα απ’ όλα παθητικό. Δεν ψάχνουν ενεργά για το εν λόγω προϊόν ή υπηρεσία, έτσι ένα προωθητικό σύστημα είναι ο καλύτερος τρόπος γιατί σας επιτρέπει να κερδίσετε τη μέγιστη προβολή σε κατάλληλους χρήστες. Με τη διαφήμιση στο Facebook, μπορείτε να στοχεύσετε προφίλ πελατών ανάλογα με τα ενδιαφέροντα τους, το φύλο τους, την ηλικία, την εκπαίδευση και άλλα πιθανά σχετικά κριτήρια.
Εναλλακτικά ή επιπρόσθετα, η διαφήμιση στο Twitter και το ‘Google Display Network’ είναι επίσης καλές επιλογές.
4. Πωλήστε υπηρεσίες ή προϊόντα σε επιχειρήσεις στο LinkedIn (Β2Β)
Κάθε επιχείρηση που προσφέρει business-to-business (B2B) υπηρεσίες ή προϊόντα είναι καλύτερο να διαφημιστεί μέσω του LinkedIn, το οποίο μπορεί να στοχεύσει σε συγκεκριμένα επαγγέλματα, επίπεδα ιεραρχίας, υπαλλήλους μιας συγκεκριμένης εταιρίας ή βιομηχανιών κτλ.
Παρ’όλο που οι ‘search network’ καμπάνιες του Google και του Bing θα ήταν επίσης μια καλή επιλογή, φτάνουν σε πιθανούς πελάτες που ψάχνουν ενεργά για κάποιο προϊόν ή υπηρεσία. Δεν υπάρχει σχεδόν κανένας τρόπος να φτάσει στον παθητικό πελάτη ο οποίος είναι παρών στο LinkedIn.
Το να στοχεύσετε εξειδικευμένα blogs και online εφημερίδες με μια διαφήμιση ‘banner’ μέσω του ‘Google Display Network’ είναι μια άλλη σωστή προσέγγιση για να καλύψετε κάποια από αυτή τη παθητική πελατειακή βάση.
5. Στις ανταγωνιστικές αγορές, χρειάζεστε ‘cross-channel remarketing’
Οι Remarketing καμπάνιες στοχεύουν σε πιθανούς πελάτες οι οποίοι επισκέφτηκαν το website σας και δεν ‘αγόρασαν’. Το ‘Cross-channel remarketing’ κάνει ακριβώς αυτό, δια μέσου πλατφορμών όπως το Google, Facebook και Twitter. Κατά κανόνα είναι πολύ οικονομικά αποδοτικό και κάνει ‘convert’ επικερδώς σε διάστημα 30 ημερών κατά μέσο όρο.
Για να αρχίσετε με το remarketing ή το cross-channel remarketing, η κίνηση του website από ‘non-converted’ επισκέπτες πρέπει από κάπου να προέλθει. Όσο η κίνηση του website παρακολουθείται σωστά μέσω των Google Analytics, το remarketing μπορεί να χτιστεί πάνω στις αποκαλούμενες remarketing λίστες οι οποίες ταξινομούν τους ‘non-converted’ επισκέπτες σε αυτοδημιουργούμενες κατηγορίες όπως η “από την σελίδα στο Facebook” ή “απ’ τη Google AdWords search network καμπάνια”. Δημιουργείτε τα δικά σας ονόματα και κατηγορίες.
Ο κανόνας είναι να ταυτίζετε τους πιθανούς πελάτες οι οποίοι ξόδεψαν ένα μεγάλο μέρος του χρόνου τους στο website σας. Είναι η βάση για τη remarketing καμπάνια σας. Οι περισσότερες επιχειρήσεις προτιμούν να δημιουργούν ‘traffic’ με τα Google AdWords, επειδή τα δεδομένα ενσωματώνονται καλά με remarketing καμπάνιες και μπορούν να παρακολουθούνται εύκολα. Το Twitter και το Facebook remarketing μπορεί να προστεθεί στην διαφημιστική στρατηγική, αν το επιτρέπει ο προϋπολογισμός.